Kakao a kačeří příběhy

Zdenek 'Vietnamista' Porkert má pravdu. Země se nejlépe objevuje s místňákem. A tak nás couchsurferka Nguyen protáhla po okolí, na šálek čokolády k panu Beanovi.



Cocoa farm / kakaová plantáž

Vítá nás hlavní plantážník přezdívaný Diamond nebo také Mr. Cocoa Bean.


"Můj dědeček přivezl kakaový bob z Malaysie. Zpracování jsem se musel naučit sám, studiem francouzských knih." Vypráví nám svůj životní rodinný příběh. "Vše co tu vidíte, hektar kakaových bobů, zpracovávám ručně."

A že to má nastudované. Vyrábí kakao, čokoládu, kakaové máslo - kosmetika, kakaový cider (mimochodem velmi chutný, volume 12%) a ještě jakousi alternativu kakao ala mussli.

"čerstvý bob chutná jako avokádo a..." než stihne říci nekousejte do pecky - bobu, už se mi zadařilo;) je hořký!



Na konci děláme rozhovor, takže drazí odběratelé magazínu Kecall.cz nezoufejte, my vám to kakao dovezeme.

Poznámka mimo, Nguyen je z Kecall.cz nadšena, asi jsem právě získal editorku Vietnamských titulků. ;)) Tomu říkám challenge!

Kačeří příběhy

Zavolat jen stačí heslo kačer hů-ů... Jenže kačer nepřiletí neb je v nouzi a vás úzkost ze sna vzbouzí.

"Vezmu vás na specialitu" kachní vejce v páře. " To je super kachnu mám rád!" Václave, Václave! Kdybys tolik nepracoval a přečetl si něco o Vietnamské gastronomii!

"Je to pochoutka, mám to moc ráda. Je v tom zárodek kachny" SAKRA. Pozřu ledasco! Červa, brouka, šneka, mozek, kopejtko, pařátek i to hovno z cibetky v šálku kávy. Ale představa, že rozklepnu vejce a tam na mě bude mrkat kachna i se zobáčkem, to nedám!

"Ty Nguyen, já ti nevím jestli to dám!" a popisuju svou představu pokrmu. "Nguyen skoro brečí smíchy, "prosimtě to dáš je to lahůdka! Je v tom jen embrio 18-20dní saré! "Uff tos mě uklidnila, hned mám lepší pocit. Víš co, já asi od tebe jen ochutnám, kdyby mi to náhodou nesedlo, abych přežil cestu busem".

"Ne ne ne aaaaaaa to nedam fakt ne promin" piští a zděšeně a se pochychtává Janička.

Rozklepla vršek, odloupla skořápku, kousla do koriandru a nabrala kachno-vejco-embrio... "Vážně ani neochutnáš?"


"A když vrhnu, nebudeš se cítit uražena?" ptám se žertem. "Neboj je to lahoda"! No co Václave, jsi cestovatel? Jsi! Tak čeho se bojíš!

Opatrně nabírám lžičku. Přidávám pepř, sůl limetku a chilli a koušu do koriandru. Překvapivě to nechutná špatně! Jsem zaskočen. Vlastně jediný důvod proč nepokračuji je fakt, že nedokážu z hlavy dostat původní myšlenku s opeřencem.

Tímto zážitkem bych posunul dnešní den na přední příčky zážitků vůbec! Nguyen, děkuji!